Innlegg nummer en

Tenkte å prøve å få sving på denne bloggen min, som har ligget blank i mange år no...
Tenkte å bruke bloggen som en plass for litt skriveøvelse.
Har tenkt på det i nokre veker no, men sliter med å få fingeren ut og skrive dei første innlegga, for kordan skal en starte en blogg egentlig? Kva skriver en i det første innlegget? Kem skriver eg for, meg sjølv eller nokon andre? Eg har ikkje heilt klart for meg korleis eg vil bruke bloggen enda, men håper det vil falle på plass etterkvart.

Dagens happening:
Aslan har dilla på småkryp for tida. Det er vel en fase?
I dag morgon sto han i vinduskarmen bak gardina på soverommet vårt og kikka ut vinduet.
Han roper meg inn bak gardinene og peker ivrig mens han gjer sitt egenkomponerte tegn for edderkopp! Spennende! Edderkopp utafor vinduet!
Han vil vise meg edderkoppen, og eg stikker hodet ut vinduet. Eg har nett vaska håret så eg har håndkleturban på hodet. Eg ser ingen edderkopp. Tar hodet inn igjen.
Aslan ser på meg og ser på hodet mitt og får store auger med stjerner i! Myser mot håndkleet mitt og peker....og gjer tegnet for edderkopp...
Håndkleet havner i racerfart på gulvet og løftes forsiktig opp, og der sitter en fortumlet liten edderkopp. Heldigvis mykje mindre enn eg frykta!
Modig som eg er tør eg å løfte håndkleet opp og knipse edderkoppen ut vinduet igjen.
Aslan er storfornøyd med opplevelsen og vi forteller om den både til pappa og når vi leverer i barnehagen litt seinere på morgenen.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Fra Norge til Tyrkia

Snart jul...

Lørdag 5. august