Internett på ferien...

Reisedagboka har hatt litt pause no og litt av grunnen ligg i overskrifta, men mykje av grunnen er rett og slett det at dagane fyk og det er lite dødtid utenom når vi skal sove, og da blir sovinga prioritert. I tillegg blei eg hengande fast i innlegget eg skulle skrive om dagsturen vår til landsbyen fordi bildene eg tok ligger på Hakan sin telefon og det er visst klin umulig å overføre dei til min 😒
Så landsbyen og turen til Izmir kommer eg tilbake til seinere 😉

No er vi i allefall tilbake i Aksaray, Hakan sin heimby, og her blir vi framover.

Internett har vore et ustabilt fenomen på turen vår så langt så tenkte skrive litt om det 😉

Vi har i alle fall innsett at vi er litt nett-avhengige! 🙄

Tidligere turer har eg leigd mobilt Internett fra 
Rent'n'connect
Det har fungert heilt flott og dei har heilt fantastisk service! 
...men så koster det jo litt når vi er her så lenge i gangen så nevøen vår her i Aksaray, Ahmet, meinte han kunne fikse billigere for oss, så da droppa eg å bestille i år. 

Før turen starta bytta eg mobilabonnement på oss over til OneCall, som har datapakke som funker i Tyrkia; 1 GB for 99,- kr. Dette skulle vere backup'en vår siden vi sikkert ikkje ville få fiksa nett med en gang.

Jada, så sitter vi her, med et tyrkisk mobilnett som er så ustabilt at eg rett og slett dropper å bruke det og kjøper heller datapakkene fra OneCall, dei fungerer nemlig kjempebra! ...men varer heller kort, så har sikkert hittil nærma meg summen det hadde kosta å leige det mobilnettet eg har brukt tidligere. 

Penger spart? Så absolutt ikkje! 🙄😒

Så i går kveld kom Hakan fram til at vi heller får legge inn Internett i leiligheta her, er jo her vi bruker nettet mest. Så det har han gjort i dag, bestilt i alle fall, og forhåpentligvis blir det installert allerede i morgen 🤞🏻

Spennende, spennende 😅





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Fra Norge til Tyrkia

Snart jul...

Lørdag 5. august