Tyrkia here we come!!

I morgen er dagen for årets store happening; Tyrkia-tur!

Vi både gleder og gruer oss, fleire ganger for dagen...og gubben er full av Tyrkia-abstinenser!
Masse som skal ordnes og pakkes og planlegges, og fremfor alt skal alt klaffe så turen blir så smooth som mulig.

Eg og Hakan er bra samkjørte etter mange tidligere turer så planlegginga går bra;
Han planlegger sjølve turen og alt som skal skje i løpet av ukene.
Eg tar meg av det som omhandler meg og Aslan på pakke og planleggingsfronten. Eg har laga meg Netflix-abonnement og lasta ned filmer og serier til meg og Aslan, det kan nemlig bli litt mykje med tyrkisk TV i 6 uker... Av samme grunn har eg oppretta Apple music konto og lasta ned litt musikk til meg og Aslan når vi treng å høre litt norsk- eller engelsk-språklig...
Eg har bytta telefonabonnement til et som har datapakke som kan brukes i Tyrkia slik at eg ikkje risikerer å bli nettløs, det hadde vore krise! Heldigvis finnes det også trådløst nett fleire av stedene vi skal til, og vi vurderer også å kjøpe oss mobilt nett i Tyrkia så vi har nett med oss heile tida ;)

Det er utrulig så mykje vi har kjøpt inn for turen ned....koffertene er allerede tunge som bly, og vi har ikkje en gang pakka ned kle... Siden vi kjøpte leilighet i Hakan sin heimby i fjor så har vi kjøpt med en del småting som vi vil ha i leiligheten. I tillegg skal vi møblere "vår" del av leiligheten når vi kjem ned, resten av leiligheta er bosatt av Hakan sine foreldre. Vi har 1 stort rom med tilhørende balkong som er vårt, der tenker vi å lage "hotellrom" med både sove og oppholdsmuligheter. Skal bli fantastisk å ha vårt eget som vi kan trekke oss tilbake på om det skulle bli behov, og slippe å "krangle" med svigermor og svigerfar om bruken av deira soverom ;) Blei litt vanskelig sist når både svigers og Aslan trengte å legge seg på kvelden når huset var fullt av gjester. No blir ikkje det et problem lenger! :)

Får svinge meg rundt og pakke Çilek klar for Refsdals-ferie, ho reiser i dag så snart Aslan er våken fra luren sin :)





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Snart jul...

Fra Norge til Tyrkia

Lørdag 5. august